Vægtkontrol

Det er altid nemmere at forebygge end at helbrede og dette gælder i særdeleshed, når vi snakker overvægt.

Det optimale er derfor, at man undgår at ens kæledyr bliver overvægtigt. Alle er derfor velkomne til uforpligtende at kigge ind og hoppe en tur på vægten med hunden eller katten. Vi vil som fagmænd altid gerne være med til at give et bud på dit kæledyrs idealvægt. Hvis hunden eller katten er gået hen og blevet overvægtig, vil vi også meget gerne være med til at knække kurven og komme tilbage på en passende vægt.

Vi har flere typer af slankefoder til rådighed, så det som regel altid er muligt at finde et foder som dyret vil spise. Vi kan også lave beregninger på hvor meget hunden/katten må spise, og hvor lang tid der vil gå, før målet er nået. Ved at komme til regelmæssig vejning på klinikken forsøger vi at hjælpe med at holde kampgejsten oppe gennem hele processen, da vi ved, hvor meget det kan betyde for hundens livskvalitet og for forebyggelse af mange sygdomme, at undgå de overflødige kilo.

Læs mere om fodring af den overvægtige hund eller kat på Netdyredoktor.dk.

Dit dyr i trygge hænder

En tryg sundhedsplan til din bedste ven

VetPlan er en sundhedsplan for dit dyr. Det er en abonnementsordning, så du kan abonnere på forebyggende pleje og sundhed. I en VetPlan får dit dyr adgang til ydelser som fx sundhedsundersøgelser, tandtjek, vaccination og store rabatter på foder.

En løbende kontrol betyder, at eventuelle sygdomme og tandproblemer bliver opdaget i god tid. Det er til stor gavn for dit dyrs sundhed og kan i sidste ende spare dig for mange uforudsete udgifter.

▶▶▶ Kontakt os om en VetPlan®